تلفن سانترال

سانترال چیست و چه کاربردی در محیط دارد؟

کلیک کنید تا جزییات بیشتری نمایش داده شود

سانترال چیست ؟

امروزه با پیشرفت تکنولوژی، افزایش روزافزون استارت آپ ها و فروشگاه های اینترنتی استفاده از خطوط تلفن بیشتر شده است.


فرقی ندارد که صاحب یک تجارت نوپای اینترنتی هستید یا یک شرکت موفق چندین ساله ؛ به هرحال شما برای ارتباط مستمر با مشتریان خود به یک یا چندین خط تلفن نیازمندید.


دستگاه سانترال و همچنین تلفن سانترال در اینجا به کمک شما می آید تا با راه اندازی بستری مناسب برای مدیریت بهتر خطوط تلفن فعالیت تجاری خود را توسعه بخشید. در این مقاله می خواهیم به مزیت ها و کاربرد دستگاه های سانترال بپردازیم.


ضروری ترین کار در یک شرکت موفق و پایدار ارتباط مستمر و پیگیر با مشتریان است. این امر در بستر یک شبکه کارآمد و منعطف مخابراتی، میسر است.


در هر محیط سازمانی یا شرکتی برای داشتن یک شبکه کوچک ارتباطی از سانترال استفاده می کنیم تا بتوانیم به وسیله آن ارتباطات بین افراد را در قسمت های مختلف برقرار کنیم.


استفاده از خطوط تلفن محدود ولی با قابلیت پاسخ گویی بی وقفه، با کمترین هزینه و نیروی کار مورد نیاز گزینه ای است که همه شرکت ها و مجموعه های تجاری را به استفاده از سیستم سانترال مجاب کند.


اما مفهوم پیشرفت در مبحث سانترال چیست و چه تاثیری بر محیط کاری و ارتباطات دارد؟

این مراکز تلفن مفید مخابراتی بسته به کاربرد مشتریان در بازار موجود هستند و افراد، شرکت ها و سازمان ها و غیره از آنها استفاده می کنند.


مراکز تلفن یا به اصطلاح سانترال ها از گذشته تا به امروز پیشرفت و تحولات زیادی داشته اند، به طوری که امروزه سانترال های تحت شبکه و هوشمند از قوی ترین سانترال های دنیا محسوب می شوند و امکانات بی نظیری را از نظر کیفیت و مدیریت تماس ها در اختیار افراد قرار می دهند.


شرکت های مختلفی در زمینه تولید انواع مرکز تلفن تجاری و غیر تجاری فعالیت می کنند، که در میان آن ها پاناسونیک به دلیل تولید دستگاه های پایدار و با امنیت بالا توانسته است محبوبیت بیشتری در بین شرکت ها و سازمان ها به دست آورد.



دوره آموزش سانترال پاناسونیک و ایزابل (سیپ سرور)

کاربرد سانترال چیست ؟

به طور کل می توان گفت کاربرد اصلی سانترال و تلفن سانترال در مدیریت خطوط تلفن است اما این تنها کاربرد آن نیست. در ادامه به بررسی بخشی از مزایای سانترال می پردازیم:


امکان ارتباط داخلی رایگان و سریع

ارتباط سریع و راحت مشتریان با اپراتورها

امکان ضبط و پیگیری کلیه تماس های دریافتی

منشی تلفنی

کم شدن هزینه خطوط مخابرات

قابلیت انتظار چندین نفر پشت هرخط

کنترل و نظارت بهتر بر خطوط

امکان ارتباط  داخلی رایگان و سریع

سانترال به مثابه ی یک مرکز مخابراتی است که تمامی خطوط مخابراتی را در یک تلفن برای شما جمع آوری می کند. سانترال همچنان می تواند با ایجاد خطوط داخلی متفاوت، کارمندان شرکت را نیز با هم مرتبط کند.سانترال به شما این امکان را می دهد که از چندین خط شهری بصورت همزمان استفاده کنید و هر کارمند به خطی که آزاد باشد وصل می شود و می تواند تماس بگیرد


به این ترتیب یک شماره ی اختصاصی داخلی به یک کارمند یا اتاق اختصاص داده می شود که مدیریت شرکت یا هر یک از کارمندان می توانند با گرفتن شماره ی داخلی با آن ارتباط برقرار کنند. هر کارمند یا هر اتاق میتواند به تعداد دلخواه داخلی داشته باشند تا درصورت نیاز استفاده نمایند


تعداد خطوط داخلی که سانترال به شما عرضه می کند معمولا بیشتر از خطوط تلفنی است که به آن متصل کرده اید، به این معنی است که در حالت عادی و بدون استفاده از سانترال، به ۸ خط شهری فقط ۸ تلفن متصل می شود ولی با داشتن سانترال ۲۴ داخلی می تواندد از خطوط استفاده کنند، مثلا یک سانترال کم ظرفیت که ۳ خط شهری به آن متصل می شود می تواند ۸ خط داخلی به شما عرضه کند.


تلفن گویا سانترال چیست ؟

دیگر مزیت تلفن سانترال وجود منشی تلفنی اتوماتیک یا همان تلفن گویا است.فرقی ندارد که شرکت شما بزرگ است یا کوچک، به هر حال شما بخش های متنوعی دارید که این سیستم شما را از استخدام یک نیروی انسانی بی نیاز می کند.کاری که تلفن گویا انجام میدهد در گذشته توسط شخصی انجام می گرفت و هر تماس را به مقصد مورد نظر بصورت دستی انتقال داده میشد ولی حالا این کار توسط سانترال و قابلیت منشی تلفنی انجام می شود به اینصورت که وقتی شخصی با شرکت تماس میگیرد پیغام گویا پخش می شود و شخص با استفاده از کدهایی که در پیغام گویا اعلام شده به واحد مورد نظر خود متصل می شود.


برای مثال شرکتی که دارای بخش های گوناگونی اعم از بخش فروش، خدمات پس از فروش، مدیریت داخلی و… است را در نظر بگیرید. با استفاده از منشی تلفنی می توانید تعیین کنید تماس گیرندگان با شماره گیری یک کد مورد نظر به  بخش مورد نظرمتصل شوند.


منشی تلفنی همچنان این امکان را برای مشتریان شما به وجود می آورد تا درصورتیکه اپراتورهای شما در دسترس نیستند پیام و سوالات خود را برای شما ضبط کرده تا هروقت که اپراتورها امکان پاسخ گویی داشتند با آن ها تماس گرفته. و همچنین میتوان چندین پیغام برای منشی تلفنی مشخص کرد که در زمان های مختلف پیام های جداگانه ای پخش شود، بطور مثال در زمان نهار و نماز پیغام مخصوصی پخش شود و همچنین در زمان های استراحت، روزهای تعطیل، تایم شب و ارتباط با نگهبانی میتوان پیغام مجزایی ارائه کرد، تمامی این ویژگی ها باید در سانترال تنظیم و برنامه ریزی شود


سانترال چیست

کنترل و نظارت بهتر بر خطوط

بخش زیادی از هزینه های خطوط تلفن را تماس های غیرضروری اعضای شرکت تشکیل می دهد. به کمک دستگاه سانترال شما می توانید تماس کارکنان خود را با بیرون از شرکت محدود کنید. در این قابلیت شما می توانید تعیین کنید که به طور مثال تماسی با خارج از کشور یا شهرهای دیگر برقرار نشود. می توانید برای هر داخلی دسترسی های منحصر به فرد اعمال کنید تا بتوانید کارمندان و تماس گیرندگان را بهتر مدیریت کنید به این صورت که برای بعضی از داخلی ها در شرکت که نیاز نیست تماس بگیرند و فقط باید پاسخگو باشند می توانید دسترسی به خط های شهری را محدود کنید تا امکان برقراری تماس نداشته باشند و فقط بتوانند تماس های دریافتی را پاسخ دهند، با دستگاه سانترال بصوت نامحدود میتوانید برای هر کارمند دسترسی های مخصوص به خود را اعمال کنید


تمامی این قابلیت مدیریت شرکت را درکنترل بهتر هزینه ها کمک می کند و در بلند مدت صرفه جویی قابل توجهی را در پی خواهد داشت. تلفن های سانترال بیش از ۴۰۰ کد دارد که می توانید به هر حالتی که خواستید آن ها را تنظیم کنید.



هرسوالی که داری در انجمن مطرح کن

کم شدن هزینه خطوط مخابرات

همانطور که در بالا اشاره کردیم؛ سانترال این اجازه را می دهد تا در خیلی از موارد از هزینه های اضافی جلوگیری کنید. به طور مثال بخش خدمات پس از فروش فقط جوابگوی تماس های مشتریان هستند پس می توانید به کمک سانترال جلوی تماس هایی که از طریق خطوط خدمات پس از فروش است را به بیرون از شرکت بگیرید.


با گذشت زمان، شرکت شما بزرگ و بزرگتر می شود پس طبیعتا شما برای راندمان بهتر نیاز به در ارتباط بودن با تمامی کارمندان دارید در این صورت سانترال با خطوط داخلی رایگان به کمک شما می آید.


امکان ضبط و پیگیری کلیه تماس های دریافتی

ضبط تمامی مکالمات تلفنی یکی از قابلیت های بسیار مهم سانترال است. این قابلیت که بیشتر شرکت ها در بخش خدمات پس از فروش برای اطمینان از جلب رضایت مشتری از آن استفاده می کنند به مدیریت مجموعه ها این اجازه را می دهد تا از رفتار شایسته ی اپراتورها با مشتریان اطمینان پیدا کنند و همچنین به بررسی شکایات و پینشهادات هم بپردازند.


هیچ محصولی در این دسته بندی وجود ندارد.