ضمانت




در زمان خرید پول را به حساب شرکت ارزان باما واریز می کنید و فروشنده های ارزان باما، کالا را برای شما ارسال می کنند. در عدم شکایت ، پول به حساب فروشنده واریز می شود.


ضمانت برگشت وجه شما


کالا را دریافت نکرده ام
پول شما در حساب فروشگاه ارزان باما به امانت نگه داشته شده است. در صورتی که کالا را دریافت نکرده اید، برای پیگیری توسط ارزان باما ، بر روی دکمه زیر کلیک کنید.
کالا را دریافت نکرده ام
کالا با سفارش مطابقت ندارد
اگر کالای دریافت شده همان کالای سفارش داده نیست، ارزان باما از شما حمایت می کند و وجه پرداختی شما را کامل برمی گرداند. جهت اعلام مغایرت بر روی دکمه زیر کلیک کنید.
کالا مطابقت ندارد


ضمانت برگشت وجه ایسام



با توجه به این که خرید و فروش کالاهای طرح و کپی در ایران رایج است، در سایت ارزان باما نیز مجاز است. اما هنگام خرید کالاهای طرح و کپی لازم است به این نکته توجه کنید که طبعا کیفیت این کالاها در حد کالاهای اصل و اورجینال نمی باشد.





اطلاعات بیشتر

 آیا برای استفاده از خدمات ضمانت برگشت وجه، باید مبلغ اضافه ای پرداخت کنم؟
خیر، برای برخورداری از خدمات این ضمانت هیچ هزینه ای از شما دریافت نمی شود و تمامی خریدهای انجام شده در ارزان باما ، به صورت رایگان مشمول این خدمات هستند.

 ضمانت برگشت وجه ارزان باما  شامل چه مواردی می شود؟
تمام کالاهایی که در سایت ارزان باما خریداری می کنید شامل این ضمانت می شود.
چنانچه کالای خریداری شده به دست شما نرسد و یا کالا با سفارش داده شده مغایرت داشته باشد، این سامانه تضمین می دهد که وجه پرداختی به شما برمی گردد.
موارد زیر شامل ضمانت برگشت وجه ارزان باما نمی شود:
- معامله خارج از سایت ارزان باما و پرداخت وجه خارج از درگاه های بانکی تعبیه شده در سایت ارزان با ما
- خرید و فروش کالاهای ممنوع طبق قوانین جمهوری اسلامی ایران و قوانین ارزان باما

 آیا محدودیت زمانی برای استفاده از سامانه برگشت وجه وجود دارد؟
بله، در صورت عدم مطابقت کالای دریافتی با صفحه فروش، خریدار 24 ساعت پس از دریافت کالا فرصت دارد تا نظر خود را مطرح کند.
لازم به ذکر است تا زمانی که کالا به دست خریدار نرسیده است، وجه به حساب فروشنده واریز نخواهد شد.

 اگر با فروشنده به توافق نرسم، چه اتفاقی می افتد؟
اگر با فروشنده به توافق نرسیدید، شکایت خود را به بخش حل اختلاف ارجاع می دهید و کارشناسان این بخش بر اساس مستندات ارایه شده، رای را صادر می کند و در صورت مغایرت کالا، وجه به شما مسترد خواهد شد.

 کالا را دریافت نکرده ام، چه اقدامی انجام دهم؟
پول شما در حساب شرکت ارزان باما به امانت نگه داشته شده است.

الف- بارنامه ثبت نشده است:
- پس از پرداخت وجه، فروشنده 48 ساعت برای ارسال کالا فرصت دارد. بنابراین طی این بازه زمانی، لطفا صبور باشید.
لازم به ذکر است 24 ساعت پس از پرداخت وجه توسط خریدار، به صورت سیستماتیک عدم ارسال کالا توسط فروشنده در سیستم ثبت می شود تا در صورت عدم ارسال کالا طی 48 ساعت، توسط بخش پشتیبانی پیگیری شود.
همینطور خریدار می تواند به دلیل عدم دریافت کالا یا عدم ثبت بارنامه توسط فروشنده پس از 48 ساعت، در ارزان باما من / خریدها / پیگیری سفارش، یا با کلیک بر روی اینجا شکایت خود را مطرح کند.

مدت زمان برگشت وجه
چنانچه ظرف مدت 48 ساعت فروشنده کالا را ارسال نکرده باشد و خریدار درخواست خود را برای برگشت مبلغ کالا مطرح کرده باشد، وجه پرداختی بلافاصله به شارژ حساب ارزان باما خریدار اضافه می شود.
پس از ارسال درخواست واریز وجه، به صورت میانگین 1 روز کاری زمان می برد تا وجه پرداختی به حساب بانکی خریدار مسترد شود. (تعطیلات رسمی محاسبه نمی شود)

دلیل تاخیر در واریز وجه مورد درخواست چیست؟
این امر بنا به دلایل مختلفی ممکن است صورت پذیرد:
1- عدم کامل بودن مشخصات هویتی درخواست کننده (مانند "مریم م" بجای "مریم ملکی")
2- نادرست بودن شماره شبای حساب بانکی (مانند عدم تطابق نام حساب بانکی با نام ثبت شده در ارزان باما ، نادرست بودن شماره شبا)
3- محدودیت ساعت واریز: طبق بخشنامه بانک مرکزی استفاده از سیستم حواله بین بانکی پایا در سیستم بانکی فقط در روزهای کاری و ساعات خاص و تعیین شده قابل انجام می باشد.
به همین دلیل درخواست های واریز ارسال شده به سایت که در خارج از این بازه و یا روزهای تعطیل صورت پذیرد به اولین روز کاری بعد منتقل می گردد.
4- در بعضی موارد به دلیل قوانین جاری کشور و دستورالعمل های پلیس فتا و قوانین نظام صنفی، لازم است از خریدار و فروشنده احراز هویت انجام شود.

ب- بارنامه ثبت شده، اما کالا به دستم نرسیده است:
چنانچه فروشنده کالا را ارسال کرده باشد و بارنامه آن را در سایت ارزان باما ثبت کرده باشد، از طریق پیامک به اطلاع خریدار می رسد.
سپس برای مشاهده بارنامه و رهگیری کالای ارسال شده، می توانید به مسیر ارزان باما من / خریدها / پیگیری سفارش، بروید و یا اینجا کلیک کنید.
در ستون پرداخت، شماره مرسوله نمایش داده شده است. با کلیک بر روی دکمه "رهگیری مرسوله" به سایت شرکت ارسال کالا هدایت می شوید و با زدن دکمه اینتر، می توانید از وضعیت مرسوله مطلع شوید.

همینطور می توانید برای رهگیری مرسوله ارسالی توسط شرکت های مختلف ارسال کننده، به لینک ها و توضیحات زیر مراجعه کنید.

رهگیری مرسولات شرکت پست جمهوری اسلامی:
https://tracking.post.ir

رهگیری مرسولات تیپاکس:
https://tipaxco.com/tracking

رهگیری مرسولات چاپار:
https://chaparnet.com/track

رهگیری مرسولات یارباکس:
https://yarbox.co

ترمینال و باربری:
می توانید با دریافت شماره تلفن باربری و شماره بارنامه از فروشنده و یا از پشتیبانی ارزان بامابا باربری تماس بگیرید و وضعیت مرسوله را استعلام کنید.

الوپیک، اسنپ، تپسی:
لازم است با ارسال پیام داخلی به فروشنده از وضعیت مرسوله با خبر شوید.

در صورتی که همچنان مشکل دارید، برای پیگیری توسط ارزان باما ، اینجا کلیک کنید.

 کالا با سفارش مطابقت ندارد، چه اقدامی انجام دهم؟
در صورتی که کالای دریافتی با سفارش مطابقت ندارد، می توانید این مغایرت را اینجا اعلام کنید.
سایت ارزان باما حتما موضوع را پیگیری می کند.

 پس از ثبت اختلاف، چه اقدامی انجام دهم؟
در صورت عدم مطابقت کالای دریافتی با صفحه فروش، ظرف 24 ساعت مغایرت کالا را در بخش حل اختلاف مطرح نموده و در صورت نیاز مستندات و تصاویر را آپلود کنید.
شما می توانید در این صفحه به منظور حل اختلاف با فروشنده مکاتبه کنید.

 اگر با فروشنده به توافق برسم، چه اتفاقی می افتد؟
در این صورت می توانید به اختلاف خود پایان دهید و برای کالای دریافتی نظر خود را ثبت کنید.
با بستن اختلاف و ثبت نظر، وجه برای فروشنده قابل برداشت خواهد شد.