راهنمای
پرسش های متداول
شما از اطلاعات شخصی من به چه صورت استفاده می نمایید؟ آیا این اطلاعات را در اختیار سایرین قرار میدهید؟
اطلاعات شخصی شما فقط در اختیار ارزان باما بوده و برای سایر کاربران قابل مشاهده نمی باشد.
فقط پس از خرید نشانی و نام شما در اختیار طرف مقابل قرار می گیرد تا بتواند کالا را ارسال نماید.
در سایر قسمت های سایت تنها نام کاربری شما برای کاربران دیگر قابل مشاهده می باشد. جهت مشاهده این مبحث به صورت کامل می توانید به توافق نامه کاربری که در هنگام ثبت نام تایید نموده اید مراجعه نمایید. لینک آن در تمام صفحات سایت موجود است.
بعداز ثبت نام ایمیل فعال سازی را دریافت نکردم چه اقدامی میبایست انجام دهم؟
در صورتیکه مراحل ثبت نام را به صورت کامل انجام داده اید، و پوشه اسپم یا هرزنامه را نیز چک نمودید و ایمیل فعال سازی را دریافت ننموده اید با پشتیبانی آنلاین تماس بگیرید. لینک پشتیبانی در سمت راست صفحه نخست و اکثر صفحات قرار دارد.
در صورتی که پشتیبانی، آنلاین نمی باشد می توانید از طریق فرم تماس با ما مشکل خود را عنوان نمایید.
من شرکت دارم آیا میتوانم به اسم شرکت و یا فروشگاه خودم در ارزان باما حساب باز کنم؟
خیر، کلیه اعضاء می بایست به صورت حقیقی ثبت نام نمایند.
پس از ثبت نام می توانید به صورت رایگان با نام تجاری و یا شرکت خود برای خود فروشگاه ایجاد نمایید و آدرس اختصاصی فروشگاه خود را برای تبلیغ در اختیار سایرین قرار دهید.
در مراحل ثبت نام گیر کرده است و مرحله بعدی نمایش داده نمی شود.
بیشتر اشکالات مربوط به ثبت نام مربوط به اختلالات اینترنت شما است.
مراحل زیر را به ترتیب تا برطرف شدن مشکل انجام دهید:
1- صفحه ثبت نام را با کلید F5 مجدد بارگذاری نمایید.
2- از مرورگر دیگری استفاده نمایید. به عنوان مثال بجای IE از مرورگر Firefox یا Google Chrome استفاده نمایید.
آیا می توانم چند حساب کاربری در ارزان باما داشته باشم؟
نام کاربری یا رمز عبور را فراموش کردم چطور میتوانم آن ها را بازیابی کنم؟
در صورت فراموشی رمز عبور، در صفحه ورود به حساب کاربری خود، بر روی لینک "نام کاربری یا رمز عبور را فراموش کرده ام" کلیک نمایید. رمز عبور جدید شما به آدرس ایمیلی که در هنگام ثبت نام وارد نموده اید، ارسال خواهد شد. در صورتیکه به هر دلیلی به ایمیل خود دسترسی نداشتید ، می توانید با سایت تماس بگیرید و یا از طریق پشتیبانی آنلاین مشکل خود را مطرح کنید تا رمز عبور به شما اعلام گردد.
پرسش های متداول در مورد فروش کالا در ارزان باما
فرق ارزان باما با سایر فروشگاههای اینترنتی در چیست؟
چطور میتوانم کالاهایم را در ایسام بفروشم؟
در قسمت فروش در صفحه جزئیات کالا هزینه پست را چطور بدست آورم؟
از سایت ارزان باما ایمیل و اس ام اس دریافت کرده ام که کالای من فروش رفته است. مرحله بعدی چیست؟
هزینه ارسال کالا به عهده خریدار است یا فروشنده؟
nbsp; کالای من در ایسام به فروش رسیده است. چگونه آن را برای خریدار ارسال کنم؟ روش های ارسال مورد تایید چیست؟
کالا را برای خریدار ارسال کردم ولی هنوز کالا را تایید نکرده است. چه کار کنم؟
کالای من فروش رفته است ولی زمان ارسال کالا تمام شده است. تکلیف چیست؟
به دلایل منطقی امکان ارسال کالا در زمان تعیین شده برایم وجود ندارد. آیا با هماهنگی ارزان باما این زمان افزایش می یابد؟
کالایی را که در سایت برای فروش گذاشته بودم، خارج از سایت فروختم.آیا می بایست کالا را از سایت هم حذف کنم؟
در صفحه فروش کالا، گزینه هزینه ارسال به شهر خودم با هزینه ارسال به کل کشور چه فرقی دارد؟
کالایی برای فروش ثبت کردم از سایت حذف شده دلیلش چیست؟
آیا میشود در ارزان باما سرویس و یا خدمات هم ارائه کرد؟
کالایی که میخواهم بفروشم در لیست گروه بندی کالاهای ارزان باما نیست، چطور میتوانم نام کالا را به سایت اضافه کنم؟
مزایای ثبت فروشگاه در ارزان باما نسبت به فروش تکی کالا چیست؟
کالایی را فروخته ام.آدرس خریدار را چطور میتوانم دریافت کنم؟
کالا را فروخته ام. چطور وجه کالا را دریافت کنم؟
سقف رقم فروش کالا در ایسام چقدر میباشد؟
کالا را ارسال کرده ام اما بعد از چند روز ایمیلی برایم آمده که خریدار شکایت کرده و از کالا راضی نیست. تکلیف چیست؟
چرا امکان تعویض کالا در ارزان باما وجود ندارد؟
چرا فروشگاه من در لیست فروشگاه ها نمایش داده نمی شود؟
برخلاف سایر فروشگاه ها کالاهای موجود بر روی سایت متعلق به خود اعضا می باشد و سایت فقط به عنوان واسطه عمل مینماید و خود کالایی برای فروش ندارد.
چطور میتوانم کالاهایم را در ایسام بفروشم؟
کافیست از کالای خود عکس گرفته و سپس با کلیک بر روی لینک فروش در بالای صفحات سایت، وارد صفحه فروش کالا شده و طبق راهنمایی های موجود در فرم آنرا تکمیل نمایید. پس از تکمیل و ثبت این فرم، کالای شما جهت فروش در سایت نمایش داده خواهد شد.
در قسمت فروش در صفحه جزئیات کالا هزینه پست را چطور بدست آورم؟
در بالای همان قسمت پست، چند شماره تلفن و نام شرکت های پستی مورد تایید ایسام درج شده است.
از طریق تماس با آن شماره ها و اعلام وزن حدودی کالا می توانید هزینه پست کالای خود را بدست آورید.
از سایت ارزان باما ایمیل و اس ام اس دریافت کرده ام که کالای من فروش رفته است. مرحله بعدی چیست؟
باید کالای خود را طی 48 ساعت از زمان فروش، از طریق یکی از روشهای پستی مندرح در سایت برای خریدار ارسال نموده و شماره بارنامه مرسوله خود را در سایت وارد نمایید. جهت مشاهده کالای فروش رفته به پنل فروشگاه ، فعالیت های من، فروش های من، قسمت پرداخت شده مراجعه نمایید.
هزینه ارسال کالا به عهده خریدار است یا فروشنده؟
هزینه ارسال کالا به عهده خریدار است. فروشنده مبلغ هزینه ارسال کالا را در سایت محاسبه میشود و این مبلغ همراه وجه کالا از خریدار اخذ می گردد. بدین ترتیب خریدار در زمان تحویل کالا نباید مبلغی به پست بدهد زیرا در هنگام خرید کالا مبلغ پست را هم پرداخت نموده است.
nbsp; کالای من در ایسام به فروش رسیده است. چگونه آن را برای خریدار ارسال کنم؟ روش های ارسال مورد تایید چیست؟
در صورتی که به اداره پست دسترسی دارید و میتوانید کالا را به آنجا حمل کنید از پست پیشتاز استفاده کنید.
پست سفارشی بدلیل زمان زیاد ارسال توصیه نمیشود. در صورتی که امکان حمل کالا را ندارید و میخواهید کالا را از شما تحویل بگیرند با پست تیپاکس و یا تی پی جی تماس بگیرید تا کالا را از محل شما تحویل بگیرند. بیاد داشته باشید امکان ارسال کالا های شکستنی با پست پیشتاز وجود ندارد.
شماره تماس پست تیپاکس: 021-8457
شماره تماس پست تی پی جی: 021-88944440
پست سفارشی بدلیل زمان زیاد ارسال توصیه نمیشود. در صورتی که امکان حمل کالا را ندارید و میخواهید کالا را از شما تحویل بگیرند با پست تیپاکس و یا تی پی جی تماس بگیرید تا کالا را از محل شما تحویل بگیرند. بیاد داشته باشید امکان ارسال کالا های شکستنی با پست پیشتاز وجود ندارد.
شماره تماس پست تیپاکس: 021-8457
شماره تماس پست تی پی جی: 021-88944440
کالا را برای خریدار ارسال کردم ولی هنوز کالا را تایید نکرده است. چه کار کنم؟
در صورتی که 2 یا 3 روز از زمان ارسال گذشت و خبری از تایید کالا نشد، ابتدا مراحل زیر را انجام دهید:
1- چک کردن کد رهگیری در سایت شرکت پست و یا گرفتن تایید تلفنی از شرکت تیپاکس جهت مشخص شدن اینکه کالا تحویل خریدار شده است و یا نه.
در صورتی که خریدار جواب پیام شما را نداد با پشتیبانی سایت تماس بگیرید تا جهت گرفتن تایید تلفنی برای کالای شما اقدام نمایند.
وجه کالاها فروخته شده را چطور از ارزان باما دریافت کنم؟
1- چک کردن کد رهگیری در سایت شرکت پست و یا گرفتن تایید تلفنی از شرکت تیپاکس جهت مشخص شدن اینکه کالا تحویل خریدار شده است و یا نه.
در صورتی که خریدار جواب پیام شما را نداد با پشتیبانی سایت تماس بگیرید تا جهت گرفتن تایید تلفنی برای کالای شما اقدام نمایند.
با مراجعه به پنل فروشندگی خود، قسمت تسویه حساب، بر روی لینک درخواست ارسال وجه کلیک نمایید تا درخواست شما به سایت ارسال گردد.
کالای من فروش رفته است ولی زمان ارسال کالا تمام شده است. تکلیف چیست؟
در صورتی که تا 48 ساعت با احتساب روزهای تعطیل کالا فرستاده نشود. در صورتی که در این زمان شماره بارنامه را وارد ننمایید، وجه خریدار به ایشان مسترد خواهد شد. در صورتی که به هر دلیل نتوانستید کالا را در زمان تعیین شده ارسال نمایید حتما با ارزان باما تماس گرفته و مراتب را اطلاع دهید.
به دلایل منطقی امکان ارسال کالا در زمان تعیین شده برایم وجود ندارد. آیا با هماهنگی ارزان باما این زمان افزایش می یابد؟
بله در صورتی که قادر به ارسال کالا طی مهلت مقرر نیستید حتما با شرکت هماهنگ کنید تا در صورت امکان و جلب رضایت خریدار کالا را دیرتر ارسال نمایید. لازم به ذکر است که این مورد تنها زمانی امکان پذیر می باشد که رضایت خریدار جهت ارسال دیرتر فراهم شده باشد.
کالایی را که در سایت برای فروش گذاشته بودم، خارج از سایت فروختم.آیا می بایست کالا را از سایت هم حذف کنم؟
بله شما باید اقدام به حذف کالای خود نمایید، در صورتی که کالا خارج از سایت فروش برود و شما کالا را ارسال ننمایید امکان فروش کالا را در سایت از دست میدهید و دیگر نمی توانید به عنوان فروشنده در ارزان باما فعالیت کنید.
در صفحه فروش کالا، گزینه هزینه ارسال به شهر خودم با هزینه ارسال به کل کشور چه فرقی دارد؟
در صورتی که شهر خریدار با شهر شما یکی باشد، سیستم قیمت ارسال به شهر خودم را محاسبه میکند و به او نمایش می دهد و در صورتی که شهر خریدار با شهر شما یکی نباشد، سیستم قیمت ارسال به کل کشور را محاسبه می نماید.
کالایی برای فروش ثبت کردم از سایت حذف شده دلیلش چیست؟
کالاهای ثبت شده بدلایل زیر از سایت حذف میشوند:
کالاهایی که فروش آنها طبق قوانین جمهوری اسلامی ایران غیرمجاز باشد. (مشاهده لیست کالاهای غیر مجاز)
درج اطلاعات تماس یا هر نوع لینک و یا اطلاعاتی که روند فروش کالا را از سایت خارج کند.
کالاهای بدون تصویر و یا با تصاویر غیرمجاز از سایت حذف میشوند.
درج مطالب خلاف شرع و عرف در صفحه کالا.
کالاهایی که فروش آنها طبق قوانین جمهوری اسلامی ایران غیرمجاز باشد. (مشاهده لیست کالاهای غیر مجاز)
درج اطلاعات تماس یا هر نوع لینک و یا اطلاعاتی که روند فروش کالا را از سایت خارج کند.
کالاهای بدون تصویر و یا با تصاویر غیرمجاز از سایت حذف میشوند.
درج مطالب خلاف شرع و عرف در صفحه کالا.
آیا میشود در ارزان باما سرویس و یا خدمات هم ارائه کرد؟
در ارزان باما فقط امکان ارائه کالا وجود دارد. این کالاها بایستی در زمان ثبت، موجود بوده و نیاز به آماده سازی و یا تولید نداشته باشند. ارائه سرویس و یا خدمات در ارزان باما در حال حاضر مقدور نمی باشد.
کالایی که میخواهم بفروشم در لیست گروه بندی کالاهای ارزان باما نیست، چطور میتوانم نام کالا را به سایت اضافه کنم؟
از طریق پشتیبانی که لینک آن در صفحه اول سایت می باشد نام گروهی را که در لیست گروه های ثبت شده موجود نیست برای ما ارسال نمایید تا نسبت به اضافه نمودن آن اقدام نماییم.
مزایای ثبت فروشگاه در ارزان باما نسبت به فروش تکی کالا چیست؟
در فروش معمولی حداکثر زمانی که شما می توانید کالا را بر روی سایت بگذارید 90 روز بوده ولی در فروشگاه تا یک سال این زمان برای شما وجود دارد.
فروشگاه | فروش عادی | |
حداکثر زمان ثبت کالا برای فروش | 360 روز | 90 روز |
URL اختصاصی برای فروشگاه (آدرس مستقیم) | دارد | ندارد |
امکان قرار دادن تخفیف | دارد | ندارد |
کالایی را فروخته ام.آدرس خریدار را چطور میتوانم دریافت کنم؟
به قسمت پنل فروشندگی رفته و از قسمت نمایش سفارشات شما زیر منوی پرداخت شده را انتخاب کنید. دقت فرمایید حتما بعد از اسال کالا شناسه مرسوله را از قسمت تیکت پشتیبانی ارسال نمایید
شماره حسابم جهت دریافت وجه کالا را در کدام قسمت سایت می بایست وارد کنم؟
وارد قسمت ثبت حساب فروشندگی شوید و در ن ثبت یا ویرایش مشخصات بانکی را انتخاب نمایید.
لازم به ذکر است که پرداخت به کاربران فقط ار طریق شماره شبا امکان پذیر می باشد.
برای دریافت شماره 24 رقمی شبای حساب خود، به وب سایت بانکی که در آن حساب دارید مراجعه نمایید و با ورود شماره حساب، شماره شبای خود را بدست آورید.
لازم به ذکر است که پرداخت به کاربران فقط ار طریق شماره شبا امکان پذیر می باشد.
برای دریافت شماره 24 رقمی شبای حساب خود، به وب سایت بانکی که در آن حساب دارید مراجعه نمایید و با ورود شماره حساب، شماره شبای خود را بدست آورید.
کالا را فروخته ام. چطور وجه کالا را دریافت کنم؟
پس از اینکه خریدار کالای ارسالی شما را دریافت نمود و تا 48 ساعت شکایتی را ثبت نکند پول به حساب شما واریز خواهد شد.
کالا را فروخته ام . به چه صورت وجه کالا به من پرداخت میشود؟
وارد پنل فروشندگی شوید و بر روی تسویه حساب کلیک نمایید. بر روی این دکمه کلیک نمایید تا نسبت به واریز وجه به حساب شما اقدام شود.
سقف رقم فروش کالا در ایسام چقدر میباشد؟
محدودیتی وجود ندارد
کالا را ارسال کرده ام اما بعد از چند روز ایمیلی برایم آمده که خریدار شکایت کرده و از کالا راضی نیست. تکلیف چیست؟
درصورتی که خریدار راضی نبود میبایست شکایت خود را در سایت مطرح نماید و به شما اطلاع داده میشود تا نسبت به حل مشکل و توضیح جهت رفع ابهامات اقدام نمایید.
چرا امکان تعویض کالا در ارزان باما وجود ندارد؟
به دلیل مشکلاتی که ممکن است بعد از تعویض کالا به وجود آید این امکان در حال حاضر در ارزان باما وجود ندارد.
اگر هر یک از کالاهای معاوضه شده شکایتی مبنی بر مشکل کالای دریافتی کند قابل پیگیری نیست و عملا معامله فسخ می گردد.
اگر هر یک از کالاهای معاوضه شده شکایتی مبنی بر مشکل کالای دریافتی کند قابل پیگیری نیست و عملا معامله فسخ می گردد.
چرا فروشگاه من در لیست فروشگاه ها نمایش داده نمی شود؟
در صورتی که موجودی کالای شما در فروشگاه صفر باشد فروشگاه شما در لیست فروشگاه های ارزان باما نمایش داده نمی شود.
پرسش های متداول در مورد خرید در ارزان باما
در مورد کالا سوال دارم چطوری میتوانم با فروشنده کالا تماس بگیرم؟
چرا پیام من بعد از ارسال بر روی سایت نمایش داده نمی شود؟
در پایین صفحه هر کالا قسمت سوال از فروشنده وجود دارد که می توانید سوالات خود را در مورد کالا مطرح نمایید.
در صورتی که سوال شما در مورد کالا نیست می توانید به فروشنده پیغام داخلی ارسال نمایید.
برای ارسال پیام داخلی کافیست بر روی نام فروشنده کلیک کرده و در صفحه ای که باز می شود بر روی ارسال پیام کلیک نمایید.
چرا پیام من بعد از ارسال بر روی سایت نمایش داده نمی شود؟
پیام های شما پس از ارسال توسط مدیری?